xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml" PREMIUM BEAUTIFUL by NURAINA ASWEEN: WAIST NIPPER UNTUK LELAKI

Tuesday, July 3, 2012

WAIST NIPPER UNTUK LELAKI



WAIST NIPPER

Selalu sangat Mama tulis dalam blog nie, Premium Beautiful untuk kaum wanita jer kan? So not true sebenarnyer. Premium Beautiful juga sangat-sangat sesuai untuk kaum lelaki. Yes, you've heard me, men out there. Kaum lelaki juga boleh pakai Premium Beautiful, cumer of course, not 1 complete set la yer...:)



Buncit. Yes, masalah buncit memang sangat normal di kalangan lelaki, especially yang sudah berkahwin. Kadang-kadang badan kurus jer, tapi, buncit. Memang tak boleh dielakkan. Senang jer nak atasi masalah buncit nie. Exercise. Yes. Tapi, bukan sumer roang nak buat kan. Kebanyakannyer malas. Takder time. Macam-macam alasan.

Tapi, tahu tak, berpunca dengan buncit nie, boleh lead to banyak lagi penyakit yang lain?

"Memiliki perut yang buncit bukan sekadar menjejaskan personaliti seseorang, apa yang lebih membimbangkan adalah masalah kesihatan yang bakal mengundang. Sepertimana yang diketahui, masalah perut buncit sering melanda kaum lelaki berbanding wanita. Ia sering dikaitkan dengan lemak dan mereka yang mempunyai lemak yang banyak terkumpul di perut berisiko berhadapan dengan sindrom metabolik berbanding dengan mereka yang mempunyai lemak yang banyak disekitar pinggul dan paha. Ini boleh menyebabkan penyakit koronari arteri. Sindrom metabolik yang pembentukkannya banyak dipengaruhi cara hidup dikaitkan dengan tahap kolestrol yang tinggi, diabetis awal dan hypertension. Sindrom ini pada hakikatnya bukanlah satu penyakit tetapi ia adalah rangkai ketidaktentuan metabolisme badan termasuk darah tinggi, kadar insulin yang tinggi, terlebih berat badan dan tahap kolestrol yang luar biasa yang seterusnya menyebabkan anda berisiko untuk terdedah kepada diabetis, sakit jantung dan strok. Setiap satu darinya memiliki faktor risiko untuk penyakit lain dan menyebabkan pesakit berhadapan dengan masalah penyakit yang mengancam sepanjang usia." Taken from blog Kak Mai.

So, how to deal with perut buncit nie sebenarnyer? Kalau sesiapa yang rajin dan banyak duit, boleh sign up masuk gym. But, now, Mama nak memperkenalkan cara yang mudah dan sangat cost effective, iaitu WAIST NIPPER.











No comments: